شناسهٔ خبر: 179015 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معرفی بیش از ۲۶ هزار و ۴۰۰ واحد به بانک جهت دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن استان اصفهان

حمید رضا فلاح چم اسمانی / اصفهان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار و ۴۰۰ واحد در قالب افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات ساخت، معرفی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ حمیدرضا فلاح معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، تسهیلات و آورده نقدی متقاضیان، ۲ منبع تامین مالی احداث پروژه‌ها هستند.  

وی افزود: عدم پرداخت به موقع تسهیلات، موجب عدم احداث پروژه ها در زمان مقرر، پرداخت صورت وضعیت تعدیل و به طبع آن افزایش قیمت تمام شده واحدها می شود.  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار و ۴۰۰ واحد در قالب افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن به بانک های عامل معرفی شده اند که بانک‌ها نیز تا کنون برای بالغ بر ۲۴ هزار و ۱۰۰ واحد تسهیلات پرداخت کرده اند.  

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ارزیابی کیفی سازندگان در دستور کار شورای مسکن استان است، گفت: با توجه به اهمیت کاهش قیمت تمام شده در طرح های حمایتی تولید مسکن، قیمت هر متر مربع ساخت توسط وازت راه و شهرسازی به استان ابلاغ شده است و انبوه سازان و پیمانکاران با انعقاد قرارداد مشغول عملیات اجرایی پروژه ها هستند لیکن درخواست افزایش قیمت را نیز دارند که در شورای مسکن استان در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.  

فلاح خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مجموع متقاضیان ثبت نام شده در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان ۱۳۱ هزار متقاضی تایید نهایی شده اند.